Yay! Linux Research!

If you want to talk about your personal paperweight, you've found the right place!

Moderator: Moderators

Post Reply
Darksurf
Old Dear Hen
Posts: 787
Joined: Sat Sep 16, 2006 4:01

Yay! Linux Research!

Post by Darksurf » Sat Dec 02, 2006 5:56

I'm doing a college research paper over Linux!! I've learned quite a bit about Linux and at the same time made school work fun!

wolfden
Sharecropper
Posts: 9051
Joined: Sat Jan 14, 2006 0:55
Location: Midwest USA
Contact:

Post by wolfden » Sat Dec 02, 2006 6:24

Linux is pretty broad, do you have a particular area you are gonna focus on?

johnnyhay
Technological Hen
Posts: 304
Joined: Sun Oct 08, 2006 8:54
Location: Google's main DNS

Post by johnnyhay » Sat Dec 02, 2006 19:03

I would do it over the history of GNU/Linux and how they came to be.

wolfden
Sharecropper
Posts: 9051
Joined: Sat Jan 14, 2006 0:55
Location: Midwest USA
Contact:

Post by wolfden » Sun Dec 03, 2006 0:10

There is a time line chart out there that shows the different distros and where they all came from. it's pretty neat. I just can't remember where I saw it at now.

wolfden
Sharecropper
Posts: 9051
Joined: Sat Jan 14, 2006 0:55
Location: Midwest USA
Contact:

Post by wolfden » Sun Dec 03, 2006 6:28

How about that I found it. It's not up to date as you will see, but it's a visual time line that is still interesting.

http://730x.up.md/wp-content/44218-1.png

Darksurf
Old Dear Hen
Posts: 787
Joined: Sat Sep 16, 2006 4:01

Yeah I Know.

Post by Darksurf » Mon Dec 04, 2006 17:07

I like the topic broad. It makes things simpler on me. So far I've done 11 pages just over computer history ,linux history , and changes from old Linux to Today's Linux! I'm Lovin this!!


Oh and thanx for the chart wolfden!! This stuff is great! Think I'm going to post this Pic in my room on my wall!! I think I'm also going to add Sabayon to it! This will be great! I love college!

Darksurf
Old Dear Hen
Posts: 787
Joined: Sat Sep 16, 2006 4:01

Hmmm.

Post by Darksurf » Mon Dec 04, 2006 20:04

Does anyone know what year RR64 came out and what year its name was changed to Sabayon. Oh, and some links to some screenshots to Sabayon would be great! I'd love to use them in my Research paper if Lxnay doesn't mind. I'm hoping to use this research paper to win some people to linux, and not just any linux.......... Sabayon!

cvill64
Sagely Hen
Posts: 2185
Joined: Fri Dec 30, 2005 10:03
Location: Virginia, USA

Post by cvill64 » Mon Dec 04, 2006 22:16

lol, 2004, and in 2006 it changed it names to SabayonLinux when I came aboard as the co-lead

there are a lot of screen shots online, check the version release notes on that forum section for links to them ;)

Post Reply