Dźwięk podczas splash screen'a (ekranu powitalnego)

Ogólne dyskusje o Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Post Reply
picio
Baby Hen

Dźwięk podczas splash screen'a (ekranu powitalnego)

Post by picio » Wed Oct 12, 2011 18:27

Witam. Jestem nowy w SL, ostatnio wpadła mi w ręce 6 edycja tej dystrybucji.
Mam pytanie, może być ono głupie. Ale proszę o pomoc. Otóż:
Jak bootuję LiveCD, to podczas ładowania KDE, pokazuje się ekran powitalny (splash screen) i jest też dźwięk, jednak po instalacji na HD już nie ma tego dźwięku, Jest możliwość dodania dźwięku podczas ładowania KDE, tak samo jak w wersji Live i jak w takim razie go włączyć?

Richlion
Technological Hen

Re: Dźwięk podczas splash screen'a (ekranu powitalnego)

Post by Richlion » Thu Oct 27, 2011 12:03

Nie wiem jak ważny może być dźwięk powitalny, więc nigdy nie próbowałem go właczyć albo wyłączyć. Zauważyłem tutaj, że niektórzy mają problemy w ogóle z dźwiękiem w KDE 7 i proponują uruchomić "alsamixer" w konsoli i sprawdzić, czy coś nie jest wyłączone. Osobiście nie spotkałem się z problemem braku dźwięku w SL po instalacji 6-tki, ale jak zwykle uruchomienie mikrofonu do Skype to jak zwykle zabawa z kontrolkami. Czasami ta powitalna melodyjka jest, czasami jej nie ma. Być może coś poprawiono, jest gotowa do pobrania wersja SL 7, może warto spróbować tą werjsę?

A tak przy okazji, wersja 6 SL jest jakaś popaprana i mam z nią mnóstwo drobnych problemów. Wiesza mi się system po wrzuceniu patyka USB - trzeba robić twardy reset systemu (zarówno wersja 64-bitowa jak i 32-bitowa), poznikały mi ikony na pulpicie i zrobiła się kaszna (w KDE jak zwykle coś zmieniają i przy okazji coś psują). Już się przymierzam do inatalacji 7-ki, bo mnie irytują te drobne usterki, co jest zupełnie niepodobne do tej stabilnej wersji co była przed wersją 6.

Pozdrawiam,
Rysiek

picio
Baby Hen

Re: Dźwięk podczas splash screen'a (ekranu powitalnego)

Post by picio » Thu Oct 27, 2011 14:12