aanmelden voor de 1e keer lukt niet.

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

aanmelden voor de 1e keer lukt niet.

Postby klaassie » Sun Mar 04, 2007 19:30

Ik zit met een dilemma. Ik heb na het lezen van enthousiaste meningen over linux / sabayon ook maar besloten om het ook maar eens te gaan proberen.

Ik heb de huidige sabayon gedownload en op mijn laptop geïnstalleerd. Eerst hem ik live geprobeerd of sabayon op mijn laptop werk en dat ging goed zag er ook allemaal goed uit. Ik ben hem daarna gaan installeren op een nieuwe harde schijf. Tijdens het installeren heb ik een gebruikersnaam aan moeten maken en een wachtwoord. Als gebruikersnaam stond er sabayonuser en die heb ik gewoon laten staan maar ik wel een eigen wachtwoord bestaand uit 8 letters ingevuld.

Nadat het geïnstalleerd was heb ik het systeem voor de eerste x gestart en ik kwam bij het aanmeld scherm waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen. Ik heb dus de juiste gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Dat lijkt geaccepteerd te worden maar hij gaat na een grijs/zwart beeld te hebben gegeven telkens weer terug na het aanmeld scherm. Ik snap er niks van want ik weet 100% zeker dat ik de juiste gebruikers naam en wachtwoord heb... wat doe ik verkeerd??? Heeft iemand een tip voordat ik sabayon er weer afgooi en gewoon weer terug stap op xp.
klaassie
Baby Hen

Postby emway » Sun Mar 18, 2007 18:53

probeer het eens op de console om in te loggen....
En probeer ook eens gewoon als root in te loggen... dan kan je altijd nog een nieuw account aanmaken
Succes :lol:
emway
Baby Hen

Postby kennylog » Tue Mar 20, 2007 9:35

ik heb dit probleem ook gehad met sommige versies, misschien kan je de nieuwe sabayon eens downloaden (versie 3.3) en kijken of het dan wel werkt? of je kan nog even wachten op de mini-editie als je geen 3 gigabyte bandwith wil kwijtraken
kennylog
Growing Hen

Postby AmpLiF1eR » Mon May 14, 2007 21:04

Ik heb dit probleem gehad toen ik Sabayon had geinstalleerd op een uitgebreide partitie in een dual-boot situatie.

Toen ik helemaal opnieuw begon met partitioneren en zorgde dat Sabayon (evengoed in een dual-boot opstelling) een primaire partitie kreeg was het probleem verholpen.

Weet niet of het feit dat ik eerst een uitgebreide partitie had gebruikt de wezenlijke oorzaak mocht zijn geweest, maar het veranderen hiervan had het probleem in mijn specifieke geval wel opgelost.

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Re: aanmelden voor de 1e keer lukt niet.

Postby deadeyes » Tue Feb 12, 2008 10:45

Let er op dat je toetsenbord indeling correct is...
Heb ik bijvoorbeeld ook bij mn slackware: qwerty voor kde login en eenmaal in kde azerty.
Dell Latitude D630 ==> you can ask me if you got problems with this portable
deadeyes
Young Hen

Postby joost » Tue Feb 12, 2008 10:56

@deadeyes

Wil je oude topics niet zomaar omhoog halen? Dit is al bijna een jaar geleden gepost.

:D
joost
Sagely Hen

Postby AmpLiF1eR » Wed Feb 13, 2008 17:38

joost wrote:@deadeyes

Wil je oude topics niet zomaar omhoog halen? Dit is al bijna een jaar geleden gepost.

:D

[flauw mode]ja maar kennelijk is het probleem niet opgelost daar ik geen 'solved' zie staan in de topic [/end flauwmode]
:)

(Ik straalde een tijd van afwezigheid door priveomstandigheden, maar daar ben ik weer, levend en wel, vertoevend op sab 3.5 loop1 x86-64, hopende op een stabielere equo install van KDE4 voor de 64bit, die ik gemakshalve maar weer verwijderd heb gezien een leuk crashende feature genaamd 'plasma' ofzo, moet me er nog maar even in verdiepen, buiten dat, entropy heeft me wel verrast, werkt zeer aangenaam)
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby joost » Wed Feb 13, 2008 17:43

Ha amp!

Je kan nu safe een world doen met equo.
Code: Select all
 layman -S && emerge equo

equo update

equo world

(dat pakt ongeveer 511 pakketjes.
joost
Sagely Hen

Postby AmpLiF1eR » Wed Feb 13, 2008 17:49

joost wrote:Ha amp!

Je kan nu safe een world doen met equo.
 layman -S && emerge equo

equo update

equo world

(dat pakt ongeveer 511 pakketjes.

Ha Joost :)
Dit is echt een goede ontwikkeling, thanks for the (great) info !
Heb ik weer wat te doen (zoals staren naar de console), thanks :D

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby joost » Wed Feb 13, 2008 18:08

Spritz schiet ook al op.

Even de SVN versie unmasken en dan emerge spritz.
joost
Sagely Hen

Next

Return to Dutch