Installatie problemen met Sabayon

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Post Reply
Sukkel
Baby Hen

Installatie problemen met Sabayon

Post by Sukkel » Thu Jan 25, 2007 16:22

Hallo, wie kan me helpen:

Computer, Asus P35W, Asus 8800GTS video, 2 GB ram, Intel Dual Core, 3* Sata HD, Card reader en 2*Pata DVD.

Ik heb mijn computer ingericht met een lege partitie voor installatie van Sabayon.
De installer gaat z'n gang en alles gaat normaal.
Na een poosje stopt het en er gebeurd verder niets.
Ik druk Alt-F1 en zie dat de installer de DVD niet kan vinden waar vanaf ik installeer.
Er staat een hele lijst die de installer geprobeerd heeft, allemaal in de vorm van /DEV/Sda, sda1 enz.
Door Knoppix op te starten kom ik erachter dat de DVD's gezien worden als HDA en HDB.
Als ik dit echter ingeef als /dev/hda of /dev/hdb meld de installer dat daar niks te vinden is.
Kennelijk kan de installer niet overweg met deze configuratie ?
Ik weet niet hoe nu verder, jij wel ? dan zou ik dat graag horen.

Bedankt

Sukkel

dyingmuppet
Growing Hen

Post by dyingmuppet » Sun Jan 28, 2007 16:46

logisch.. :P

Sabayon ziet alle vaste schijven als /dev/sd* en cdrom/dvd spelers als /dev/sr0, /dev/sr1 enz...
hier heb ik zelf ook wat problemen mee gehad aangezien ik 1 SATA schijf, 3 IDE schijven en 1 dvd brander in mijn pc heb zitten... normaal gesproken wordt namelijk IDE voor SATA gelezen, maar in Sabayon wordt SATA als eerst gelezen dus dat wordt dan /dev/sda waardoor bij het opstarten het besturingssysteem niet werd gevonden...

het beste wat je denk ik kunt doen is je dvd spelers in de secundaire IDE poort hangen als master en slave en je hardeschijf als master in de primaire IDE poort...
let wel op dat je de Sabayon DVD in de speler doet die als master staat ingeschakeld...

Grtz DM

mars
Growing Hen

Post by mars » Fri Feb 02, 2007 9:27

Is t al opgelost? Wat dyingmuppet zegt klopt, maar als het goed is gaat dit ook op voor de EERSTE ide poort. Je "moet" de drive waarvan je de dvd of cd boot dus jumperen als master.

Nick11
Baby Hen

Re: Installatie problemen met Sabayon

Post by Nick11 » Wed Nov 21, 2007 16:48

Ow dat verklaart een hoop. ik had het zelfde probleem.

Post Reply