Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Postby kennylog » Fri Nov 24, 2006 19:12

Hallo allemaal :)

Aangezien we nu een Nederlandstalig gedeelte hebben kunnen we onszelf nog eens voorstellen in onze moedertaal.

Ik ben Kenny, 20 jaar oud, en studeer talen aan de VUB te Brussel. Ik gebruik Linux een half jaar en ben zeer onder de indruk.

Nu jullie :)
kennylog
Growing Hen

Postby mars » Fri Nov 24, 2006 19:47

Bijzonder warme groeten aan onze zuiderburen vanuit Holland!

Ik ben Mars, bouwjaar 1974 van onze jaartelling en hollander. (Nou ja, eigenlijk Fries van geboorte, haha). Sabayon is toch wel bijzonder prettig ja, mag ik zeggen na zes jaar enthousiast SuSE te hebben benut om die hardware te besturen. Ik kijk vol verwachting uit naar de volgende versie.

Groetjes van Mars
mars
Growing Hen

Postby AmpLiF1eR » Sat Nov 25, 2006 4:08

Hoi,

Ik ben Timo, 33 jaar en woon in Purmerend (N-holland).
Na jaren windows te hebben gebruikt ging ik 'voor de lol' eens Linux proberen (Ubuntu, 2 weken terug) en was zeer onder de indruk.
Toen las ik ergens over Sabayon en ging vervolgens dat proberen.. dat was even veel completer en liet mijn interesse naar windows in 1 keer vervagen.

Ik heb het nog wel naast Sabayon draaien, puur omdat ik films kijk van mijn pc op mijn TV toestel en ook al kreeg ik tv-out aan het werk op Ubuntu, ik moet nog maar zien dat ik het aan de praat ga krijgen met Sabayon... wanneer dat ook een keer lukt ben ik 100% zeker van windows af :)
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby kennylog » Sat Nov 25, 2006 11:48

Leuk om in het Nederlands te kunnen praten over Sabayon :)
kennylog
Growing Hen

Postby slash » Sun Nov 26, 2006 22:30

Hallo
Min naam is Wim ,
geboren en getogen in het oosten van de prov. Groningen
43 jaar jong
Heb allerlei distro's geprobeerd ,veel op Debian gebasserde distro's , BSD distro's ook
maar moet zeggen dat Sabayon toch wel de leukste is die ik heb gebruikt
Heb ooit eens geprobeerd om het op de 'gentoo' manier te doen maar dat viel tegen.
Tis nu zoooooooooo simpel op deze manier , super

groeten
Wim
slash
Young Hen

Postby joost » Mon Nov 27, 2006 9:14

Joost, 27, Lieshout, internetprogrammeur.

Melk en suiker?
joost
Sagely Hen

Postby ToN » Tue Nov 28, 2006 14:06

Mijn naam is Ton, bouwjaar '75, woonachtig te Elst/Overbetuwe en
nog een redelijke Linux beginner.
Sabayon leek mij echt perfect, maar in de oudere versies duurde het
opstarten zo lang (en na een wijziging hiervoor -precies gevolgd zoals
het zou moeten werken- startte Sabayon helemaal niet meer op), dat
ik maar andere distributies heb geprobeerd, en nu met Ubuntu draai.
Maar... ik zie dat er nu een nieuwe Sabayon is uitgebracht en ik heb
nog een Windhoos XP bakkie staan waar ik Linux op wil draaien.
Dus nog maar een nieuwe poging dan...

Altijd leuk om te zien dat er een NL afdeling op een Linux forum is...
ToN
Baby Hen

Postby EJtheViking » Wed Nov 29, 2006 8:33

hallo,

ik ben Eric-Jan, woonachtig te Rotterdam. Debian is mijn werk-distro, mijn standaard installatie.

Sinds gisteren heb ik Sabayon geprobeerd en ik ben erg onder de indruk.

Ik vind het mooi werk dat er een nederlandse ren is in dit kippenhok. In Linux Magazine stond dat er maar iets van 7000 linux gebruikers waren (in Nederladn dan) maar dat lijkt me wat weinig, wat denken jullie?

Belgie is goed op dreef met Linux, check bv linux.be.

Goed werk buren!
EJtheViking
Baby Hen

Postby kennylog » Wed Nov 29, 2006 9:49

Ik heb toch de indruk dat er steeds meer linux gebruikers in de lage landen zijn :) wat een erg goede zaak is. linux.be is goed begin maar er zou nog meer Nederlandstalig linux nieuws moeten zijn (websites, magazines...) ik heb nog maar één nederlandstalig linux tijdschrift in huis. Misschien start ik zelf nog een Nederlandstalig blog op... maar niet de eerste maanden ;)
kennylog
Growing Hen

Postby janstedehouder » Sun Dec 03, 2006 16:44

Hallo allemaal, ik ben Jan Stedehouder, woonachtig in Rotterdam en speel een kleine vijf jaar met Linux. Sinds deze zomer ben ik definitief over naar Linux op de desktop (Ubuntu Dapper Drake). Op dit moment werk ik samen met twee andere schrijvers aan een boek over Linux voor mensen die van Windows willen overstappen. Daarnaast hou ik een weblog bij over mijn avonturen met Linux en die heeft sinds vandaag een eigen lijntje voor de ervaringen met Sabayon (http://www.opensourcelearning.info/blog). Mijn eerste review over versie 3.2 staat gelinkt vanaf de Distrowatch pagina.

Ik schrijf volledig vanuit het perspectief van de desktopgebruiker, omdat ik ondertussen wel vindt dat Linux volwassen genoeg is om gewoon te moeten werken zonder al te veel gestoei met drivers en configuratiebestanden. Sabayon ziet er machtig uit met een enorm potentieel richting de eindgebruiker. Om die reden zal ik de ontwikkelingen goed in de gaten houden en er mijn kleine bijdragen aan leveren.
janstedehouder
Baby Hen

Next

Return to Dutch