Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

webmouse
Baby Hen

Post by webmouse » Wed Aug 08, 2007 10:05

Ook even voorstellen, webmouse (Marcel)... 35 jaar en sinds '96 bezig met linux, eerst via Slack en SuSE... later RedHat en Vector Linux. Sinds 2000 op linux only thuis. Ik gebruik nu Xubuntu als werk distro (gemak en snelheid op de laptop HP Pavilion dv6201). Ik ga van de week Sabayon een run geven... live dvd gedownload, ik ben benieuwd.

Nick11
Baby Hen

Re: Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Post by Nick11 » Thu Nov 22, 2007 22:02

Ik ben Nick 25 jaar oud en ook uit Brabant. ik studeer nog of weer ligt eraan van welke kant je het bekijkt, logistiek in Breda. Ik ben pas heel kort met linux aan het spelen en sabayon was samen met kubuntu de eerste disto die ik gedownload heb. Zonder een voorkeur heb ik 1 van de 2 geinstaleert om even te kijken wat het was, om na een poos te kiezen welke mijn windows zou vervangen. Volgens mij kan iedereen die logisch nadenkt beredeneren welke dat is geworden ^^.

webmouse
Baby Hen

Post by webmouse » Fri Nov 23, 2007 8:55

Welkom bij de club Nick :). Ik heb Sabayon nu een paar maandjes draaien op mijn HP laptop. Het was de eerste distro die zonder tweaken alle hardware oppakte. Ook de afstandbediening werkt naar tevredenheid. Ik blijf wel even plakken.

(K/X)ubuntu zijn ook zeker niet slecht alleen heeft wat meer werk nodig om lekker naar je hand te zetten.
Xubuntu gebruik ik op de laptops (oude pentium III/celeron ) van de kids, zo ingericht met firefox /foxfilter dat ze veilig kunnen surfen, paar kleine spellen er op, Abiword voor een briefje te tikken en the Gimp.

dyingmuppet
Growing Hen

Post by dyingmuppet » Tue Nov 27, 2007 2:01

Nou... Ik dan ook maar voor de completietijd :P
Ik ben Andre en ben woonachtig in Bussum en geboren in Pijnacker, bouwjaar 1988.
Mijn pa gaf me bij wijze van spreken al computers toen ik nog in de box zat, om mee te spelen.
Mijn broer en ik hadden een MSX en een Commodore64 waar we spelletjes op speelden en een beetje programmeerden.
Over het algemeen heb ik meestal windhoos gebruikt. Daarna ben ik met linux in aanraking gekomen.. eerst met Roode Hoed 7 gespeeld samen met mijn broer toen wij zo'n 10 of 11 jaar waren schat ik.
Ik ben later overgestapt naar een dual-boot van Slackware 10 en windhoos en al snel al mijn hardeschijven omgezet naar ext3, en windhoos verwijderd... daarna heb ik nog wat rond gerotzooid met verschillende linux distro's totdat ik Sabayon tegen kwam, alles werkte en het zag er allemaal ontzettend vet uit met al die 3d extra's...

Grtzz Dre

AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Post by AmpLiF1eR » Mon Dec 03, 2007 16:43

Welkom, ook ik ben begonnen in de MSX/C64 periode :)

gr.
Amp
Image

joost
Sagely Hen

Post by joost » Mon Dec 03, 2007 16:51

AmpLiF1eR wrote:Welkom, ook ik ben begonnen in de MSX/C64 periode :)
ik ook.

:D
Image
My blog | Twitter | Please support Sabayon: Image

AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Post by AmpLiF1eR » Sat Dec 08, 2007 19:12

Ik weet nog goed dat ik mijn 'eerste' PC bestelde uit de Wehkamp, een cyrix P166 (133mhz) systeempje.
Ik nam een versie zonder CD-Rom speler omdat ik geld wilde besparen, wist ik veel.

Zo kreeg ik 21 originele floppies van Microsoft van Windows 95 voor een eventuele herinstallatie :D
Een echte ' collectors item' :)
Image

whogivesa
Baby Hen

Post by whogivesa » Thu Dec 13, 2007 12:59

ik ben marcel ben oorspronkelijk uit raamsdonksveer maar woon nu een jaar in duitsland

ben al een paar jaar met linux aan het rommelen

dyingmuppet
Growing Hen

Post by dyingmuppet » Tue Dec 18, 2007 3:48

AmpLiF1eR wrote:Ik weet nog goed dat ik mijn 'eerste' PC bestelde uit de Wehkamp, een cyrix P166 (133mhz) systeempje.
Ik nam een versie zonder CD-Rom speler omdat ik geld wilde besparen, wist ik veel.

Zo kreeg ik 21 originele floppies van Microsoft van Windows 95 voor een eventuele herinstallatie :D
Een echte ' collectors item' :)
haha die floppies hebben wij ook gehad, later hebben we ze alleen overgekopieerd met andere zooi en waren de meeste ook niet eens meer leesbaar...

sonics
Baby Hen

Post by sonics » Sat Dec 22, 2007 17:19

Hallo,

Ik ben Jan 34 jaar en ik woon in Amsterdam ZO.

Ik heb wel Ubuntu gebruikt maar raakte er door gefrustreerd.

Sabayon bevalt me tot nu toe (eerste dag) prima en het lijkt me een prima en stabiele distro om weer te weten te komen van linux.

Ik gebruik het in dualboot met xp.

Post Reply