Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Hieronymus
Baby Hen

Post by Hieronymus » Tue Jan 02, 2007 13:47

Hi, de naam is Jeroen, geboren oktober 1981. In het dagelijks leven militair. Ik speel sinds 3 jaar met Linux, ben begonnen met suse 8.1 maar vrij snel over gestapt op gentoo. Daar heb ik een tijd lang mee geklooid en ben toen weer overgestapt op windows :oops: ik heb wel atlijd een dual boot gehouden en heb in de afgelopen tijd ubuntu, kubuntu, suse, fedora, free bsd en solaris geprobeerd. Het grootste probleem blijft de hardware support. Nu heb ik sinds een paar dagen sabayon geinstalleerd en ben zeer onder de indruk. De eerste distro die mijn scherm instellingen in een keer goed configureerd! Ik heb goede hoop dat ik voor langere tijd volledig over kan gaan op Sabayon.

Jeroen

kennylog
Growing Hen

Post by kennylog » Thu Jan 04, 2007 23:52

goed dat militairen ook overschakelen naar Linux ;) het is hier meteen een stuk veiliger

Hieronymus
Baby Hen

Post by Hieronymus » Sat Jan 06, 2007 10:08

kennylog wrote:goed dat militairen ook overschakelen naar Linux ;) het is hier meteen een stuk veiliger
:shock: Nou, veiliger, moet je de instellingen van mijn firewall maar niet zien. :P

Jeroen

mars
Growing Hen

Post by mars » Sun Jan 07, 2007 20:18

Hieronymus wrote:moet je de instellingen van mijn firewall maar niet zien.
Foei luit, ik dacht dat ik wel iets aan je veiligheidsbewustzijn had bijgedragen indertijd. Moet je niet eens bij ons langskomen voor een herhalingkje? :p

Mars

Hieronymus
Baby Hen

Post by Hieronymus » Sun Jan 07, 2007 21:37

mars wrote:
Hieronymus wrote:moet je de instellingen van mijn firewall maar niet zien.
Foei luit, ik dacht dat ik wel iets aan je veiligheidsbewustzijn had bijgedragen indertijd. Moet je niet eens bij ons langskomen voor een herhalingkje? :p

Mars
Tja, tis meer luiheid....

Jeroen

emerge
Simple Hen

Post by emerge » Thu Jan 11, 2007 20:16

EJtheViking wrote:hallo,

ik ben Eric-Jan, woonachtig te Rotterdam. Debian is mijn werk-distro, mijn standaard installatie.

Sinds gisteren heb ik Sabayon geprobeerd en ik ben erg onder de indruk.

Ik vind het mooi werk dat er een nederlandse ren is in dit kippenhok. In Linux Magazine stond dat er maar iets van 7000 linux gebruikers waren (in Nederladn dan) maar dat lijkt me wat weinig, wat denken jullie?

Belgie is goed op dreef met Linux, check bv linux.be.

Goed werk buren!
Check linux.be eens iets beter ? Dan zul je zien dat die web-site bestookt wordt door robotten. De naam van de meeste nieuwe leden laat weinig aan de verbeelding toe. Jammer dat ze er niets aan (kunnen ?) doen. Hierdoor is het leden aantal overdreven.

emerge
Simple Hen

Post by emerge » Thu Jan 11, 2007 20:35

Ik ben emerge, bijna 3 jaar met linux bezig. Ik ben via binaire distros (Mandrake, Suse, Ubuntu) bij Gentoo terecht gekomen. Gentoo is nu mijn gebruiksdistro. Ik blijf wel geinteresseerd kijken naar andere distros, vooral die op Gentoo basis. Daarom heb ik Sabayon gedownload. De bittorrent van de mini heb na enkele uren gestopt, dat zou nog een dag duren. Heb dan maar de DVD gedownload, bekeken maar nog niet geïnstalleerd. Ben benieuwd naar het verschil in snelheid tussen de Sabyon (gen)kernel met veel modules en de kernel die ik in gentoo compileer met enkel wat ik nodig heb en alles in de kernel en slechts enkele modules. liveDVD zag er goed uit.
Of ik naar Sabayon over ga ? Weet ik niet. Voor mezelf denk ik het bij Gentoo te houden en Sabayon als 2-de distro te houden. Voor de spelletjes en echtgenote die XP gewoon is houden we allicht XP. De kinderen die nog geen OS gewoon zijn probeer ik linux te laten gewoon worden vooraleer ze met MS grondiger kennis maken. En Sabayon lijkt me wel aantrekkellijk voor jonge scholieren.

WernerL
Young Hen

Post by WernerL » Tue Jan 16, 2007 18:03

Ik zal me dan ook maar eens voorstellen.
Ik ben Werner, een brabander :-)
18 jaartjes jong en ik geil op elke linux distributie die beryl bijleverd. Ik ben te lui het zelf te installeren. Ik heb een hele tijd fedora core 6 gebruikt. Werkt lekker maar tijd voor vernieuwing dus sabayon eens proberen. :-)

necr0man6er
Baby Hen

Even voorstellen

Post by necr0man6er » Wed Jan 24, 2007 14:57

Hallo, ik ben Vincent. Ik gebruik voornamelijk Debian based distro's en gebruik ook af en toe eens een BSD op een server. Ik gebruik nu al 3 jaar Linux ipv Windows en daar heb ik nog geen spijt van gehad.
Leuk dat er ook een nederlandstalig forum is over Sabayon. Ik heb gisteren de ISO gdl en ben die nu aan het uittesten. Ik heb ooit al eens Gentoo gebruikt, zeer leuk om mee bezig te zijn maar daar heb ik helaas niet zoveel tijd meer voor. Daarbij heb ik niet zoveel zin meer om uren aan iets te liggen prullen aangezien ik ook nog op mijn pc wil "werken".

Ik ben samen met nog een paar "online" collega's een nederlandstalige website begonnen http://www.blicbox.be (voor de Nederlanders hier, er staat wel Belgische Linux Community maar jullie zijn meer dan welkom hoor). Kom maar eens langs.

woopud
Young Hen

Post by woopud » Mon Jan 29, 2007 6:40

Ik ben Bert, 36 jaar oud en sinds 8 jaar woonzaam in de VS, in een klein dorpje in Colorado. Was altijd bezig met Ubuntu maar had problemen met de wireless in de laptop (HP zv5466cl). Kwam dan in aanraking me Sabayon en vind dat prachtig, pakte m'n wireless op zonder problemen en Beryl werkt perfekt !

Bert

Post Reply