Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Re: Belgen en Nederlanders, stel jezelf voor!

Postby batvink » Fri Dec 23, 2011 16:50

tja, sommige lopen graag te koop met hun geloof. je kent vast wel het "visje" op sommige auto's.
Toen begonnen Apple gebruikers een appeltje op de auto te plakken.
Nou heb ik Tux helaas nog nooit op een auto gezien. jammer, Die zou ik inderdaad ook wel op mn auto willen hebben. Als ik dan toch ergens in moet geloven, nou dan geloof ik in Sabayon Linux.
Het zou wel mooi staan, Tux en Sabayon-logo op de auto.....
batvink
Old Dear Hen

Postby drumBE » Wed Jan 16, 2013 17:20

Lang geleden zo te zien dat er hier nog iets werd gepost,
dec 23, 2011 15:50
bij deze stel ik me voor.
Ik ben sinds vandaag sabayon-gebruiker ik heb gekozen voor de kde-versie sabayonX.
Vroeger werkte ik met debian- en afgeleiden zoals ubuntu, linuxmint enz. ... .
Na wat verkenning op het net kwam ik bij openSUSE heel goed systeem met yast als packagemanager maar ik voelde me er toch niet 'thuis'.
Dan nog even Chakra erbij genomen maar volgens mij is deze distro nog niet stabiel genoeg omdat ze nog niet zolang geleden zich hebben afgesplitst van Arch. Manjaro staat ook nog in de kinderschoenen dus helaas... .
Op distrowatch kwam ik bij Gentoo maar dat is momenteel iets te hoog gegrepen voor mij, vandaar de afgeleide=> sabayon.
Momenteel ben ik op mijn laptop de spiegelservers aan het nalopen na de fresh-install.
Wel een hels karweitje zo te zien, wanneer daarop sabayon voldoet zal hij zeker kans maken op mijn desktop want het 'rolling release' model spreekt me wel aan ipv iedere 2 a 3 jaar een herinstall. te moeten doen.
Is de 'dutch' community hier nog actief, als ik zo zie dat het van 23 dec.2011 geleden is dat er nog gepost is??
Ik hoor wel van jullie :wink:
Image
drumBE
Baby Hen

Postby ReemZ » Thu Jan 17, 2013 9:44

drumBE wrote:Momenteel ben ik op mijn laptop de spiegelservers aan het nalopen na de fresh-install.

equo repo mirrorsort <repo die je gebruikt, dus sabayonlinux.org voor daily of sabayon-weekly voor weekly> ;)

Welkom!
Handtekening? Zeg...ik ga niet op m'n monitor schrijven!
ReemZ
Old Dear Hen

Postby drumBE » Tue Feb 12, 2013 14:10

Heb de kde versie vervangen door de mate versie, kde blijkt toch niet zo mijn ding te zijn en mate voelt nog het meest vertrouwd aan :D
Image
drumBE
Baby Hen

Postby inktvis75 » Sun Mar 10, 2013 19:00

Ook mezelf maar even voorstellen. Mijn naam is Frederik Vos, wonend in een klein dorp vlak bij Gouda. In het dagelijks leven ben ik trainer voor allerlei virtualisatie producten (VMware, Citrix) en Linux (o.a. LPI)
Werk nu enkele weken met Sabayon, een distributie die ik tot voor kort niet kende, zelfs nog nooit van gehoord had. Ik kwam de distributie tegen in een Citrix training waar Citrix een Sabayon LAMP server gebruikt. Nieuwsgierig geworden ben ik het gaan bekijken en heeft er zelfs toe geleid dat ik voor dagelijks gebruik Sabayon Gnome gebruik. Ik gebruik al erg lang Linux, ooit begonnen met Slackware in 1995, dan sinds versie 4.nogwat heel lang SUSE en vervolgens Arch gebruikt. Naast Sabayon gebruik ik ook Ubuntu. Waarom Sabayon me bevalt: het is een eigenzinnige distributie (Arch is er niks bij) die wel heel stabiel blijkt te zijn en bovendien erg up-to-date. Heb nog niet voor alles een oplossing: een vd dingen die nog op het programma staan: de installatie van de vmware-view client (met pcoip support), waarbij ik een deb bestand moet zien te converteren naar iets wat Sabayon snapt :)
inktvis75
Baby Hen

Postby ErnieNL » Sat Jan 24, 2015 4:08

ff voorstellen...

Ik ben Erwin, 33 jaar woonachtig in Deurne (N-brabant, omg, Eindhoven)

Na jaren Windhoos frustraties toch maar eens besloten de gok te nemen met Linux...
Dus, een paar maanden geleden windows eraf geknikkerd en toen begonnen met Mint17, welke me destijds goed beviel. PC in een notime opgestart (en dan ook echt klaar zijn, niet a la windows nog een half uur door rammelen en geen mens die weet wat er nu eigenlijk resourches kaapt...)

Uiteindelijk waren er aan Mint toch euhm.. Storende puntjes, wilde eigenlijk aan Gentoo beginnen maar gezien ik 0,0 compile ervaring etc heb, leek het me verstandiger sowieso dan eerst met Sabayon te beginnen. Stukken gebruiksvriendelijker lijkt me zo.

Maargoed... Ben vaak dingen aan het uitproberen, we hebben met vrienden geregeld "random coding Saturday", avondje bijeen komen met pc's laptops en tablets en kijken wat we verzonnen krijgen, en zodoende dingen uitproberen met Linux/Android (etc).

en ja, dat gaat geregeld mis :D , dus we hebben al verschillende install/backup and recover methodes versleten zal ik maar zeggen... Maar zo leer je het wel...
Discovering Sabayon, by using as platform:
HP DC7900 - Intel Q9400 (4core 2,67Ghz 6mb L2 13333Mhz bus) 8GB Crucial DDR2, 2x 128GB Kingston SSD (Raid-0), ATI Radeon HD6750, Logitech K330 kb, Logitech T650 Trackpad
ErnieNL
Baby Hen

Postby joost » Sat Jan 24, 2015 9:57

Welkom buurtgenoot.
joost
Sagely Hen

Postby AmpLiF1eR » Thu Feb 05, 2015 21:25

Jaren weggeweest, niemand die me nog herkend, maar gegroet Joost, ik zie dat je er nog steeds bent :mrgreen:
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby Dirk » Sat Jun 20, 2015 10:39

High All :)

Aan de datums te zien zijn er blijkbaar niet zoveel Vlamen en Ollanders die Sabayon nuttigen. Dus stel ik mij dan maar voor aan de weinigen die er zijn. Ik ben Dirk, m, 56, Hamme (Oost Vlaanderen-Belgie-Europa), haar boven mijn ogen (niet op mijne kop LOL), vrachtwagenchauffeur, etc ...

Sinds een paar jaar op en af Linux gebruiker, nu al een jaar definitief overgestapt naar Linux. En dan sinds deze week een dual boot Mint 17.1 Xfce en Sabayon Xfce....

Cheers

Dirk (dirkske pour les femmes)
MSI A88X-AC ITX -MSI R9-270 ITX - AMD [email protected] Ghz (OC) - 8 Gb Corsair Vengeance DDR3-1600 - Corsair H90 - Adata SX900-64 Gb (2x) *** Dual boot Linux Mint 17.1 Xfce (4.0.5) + Sabayon 15.06 (4.0.4)
Dirk
Baby Hen

Postby luc.stf » Sat Jun 20, 2015 15:54

Hey Luc,

Sabayon Adict sinds 2010 ofzo. Ben java-developer en techneut-prutser uit Landen, België :-)

Fanastische distro, actieve supporter!
luc.stf
Baby Hen

Previous

Return to Dutch