Wifi - Realtek 8187b - wicd [Solved]

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

sjieke
Technological Hen

Re: Wifi - Realtek 8187b - wicd [HEROPEND!!!]

Post by sjieke » Fri May 29, 2009 15:10

ReemZ wrote:Exact dezelfde file bevindt zich overigens ook in ~/.kde3.5/Autostart, /etc/xdg/autostart (daar komt volgens mij het origineel vandaan iirc) en /usr/share/autostart, alle met exact dezelfde inhoud, dus of daar nou de fout zit...
De desktop file ziet er OK. Het enige wat ik niet weet is wat de lijntjes

Code: Select all

X-GNOME-Autostart-enabled=true
X-KDE-autostart-after=panel
precies inhouden. Betekent dit dat het programma dat bij 'exec=...' staat automatisch gestart wordt zonder dat het in de AutoStart folder staat? Ik zou in die richting zoeken. Ook de betekenis van de vershillende autostart folders ken ik niet. De enige die ik ken is die in de kde folder. Alle .desktop files die daarin staan worden uitgevoerd als KDE gestart wordt. Wat er gebeurt met '/etc/xdg/autostart' en '/usr/share/autostart' weet ik niet. Maar ik zou proberen in die richting te zoeken... :shock:

EDIT: heb zelf even vlug gezocht op google. En blijkbaar kunnen al autostart folders gebruikt worden voor het automatisch starten van progjes (beschreven in die .desktop files). De vraag is nu welke folder wordt wanneer gebruikt... Je zou dit kunnen testen door bijvoorbeeld de wicd-client.desktop file in maar 1 van de vermelde folders te laten staan en zien wat er gebeurt. Dan zet je het in een andere, enz.

ReemZ
Old Dear Hen

Post by ReemZ » Sat May 30, 2009 19:50

Ik heb voor de grap maar 's gegoogled op 'X-KDE-autostart-after=panel', kwam uit op deze pagina en heb de volgende regel toegevoegd aan ~/.kde/Autostart/wicd-tray.desktop:

X-KDE-autostart-phase=2
Nou maar ff xdm restart doen en 's kijken hoeveel wicd-icoontjes ik nog overhoud...

Wat betreft crappy wifi-connection, ik hoor om me heen dat dat "normaal" is bij Linux, of bij *NIX in het algemeen...
FUD or fact?
Handtekening? Zeg...ik ga niet op m'n monitor schrijven!

ReemZ
Old Dear Hen

Post by ReemZ » Sat May 30, 2009 21:23

ReemZ wrote:Ik heb voor de grap maar 's gegoogled op 'X-KDE-autostart-after=panel', kwam uit op deze pagina en heb de volgende regel toegevoegd aan ~/.kde/Autostart/wicd-tray.desktop:

X-KDE-autostart-phase=2
Nou maar ff xdm restart doen en 's kijken hoeveel wicd-icoontjes ik nog overhoud...
Nou, het vage is, ik heb nu inderdaad nog maar één wicd-icoontje over, zoals gehoopt, maar nu zijn er twee andere problemen gerezen, zie
Probleem met amarok na oplossen (?) probleem systray icon en "Moodin required", maar *is* geïnstalleerd!
De autostart-phase regel heb ik weer verwijderd, situatie is niet veranderd.

Nou ja, dít probleem is in ieder geval ten dele opgelost.
Nou nog ff die dongle testen (komt nog) en 's afwachten wat de reacties zijn op m'n laatste vraag in m'n vorige post ;)

sjieke
Technological Hen

Post by sjieke » Sun May 31, 2009 19:36

ReemZ wrote:Wat betreft crappy wifi-connection, ik hoor om me heen dat dat "normaal" is bij Linux, of bij *NIX in het algemeen...
FUD or fact?
Hangt af van type wifi kaart en de driver die gebruikt wordt. Ik heb een intel en een broadcom draadloze adapter. De intel heeft nooit geen problemen gegeven en altijd een een goede connectie. De broadcom heeft in het begin problemen gegeven. Toen noemde de native linux driver nog iets in de aard van 'bcm43x'. Deze gaf inderdaad slechte connectie in het begin. Zwakke signaalsterkte, snelheid die terugviel van 54Mbps naar 24Mbps naar 1Mbps... Heb toen de windows-driver gebruikt met Ndiswrapper en connectie was stabiel en goed. Nu (na enkele jaren) is de native linux driver verbeterd (heet nu 'b43' denk ik) en gebruik ik deze. Stabiel en constant 54Mbps.
ReemZ wrote:Nou nog ff die dongle testen
Ben benieuwd naar het resultaat :bom:

ReemZ
Old Dear Hen

Post by ReemZ » Mon Jun 01, 2009 0:05

sjieke wrote:
ReemZ wrote:Wat betreft crappy wifi-connection, ik hoor om me heen dat dat "normaal" is bij Linux, of bij *NIX in het algemeen...
FUD or fact?
Hangt af van type wifi kaart en de driver die gebruikt wordt. Ik heb een intel en een broadcom draadloze adapter. De intel heeft nooit geen problemen gegeven en altijd een een goede connectie. De broadcom heeft in het begin problemen gegeven. Toen noemde de native linux driver nog iets in de aard van 'bcm43x'. Deze gaf inderdaad slechte connectie in het begin. Zwakke signaalsterkte, snelheid die terugviel van 54Mbps naar 24Mbps naar 1Mbps... Heb toen de windows-driver gebruikt met Ndiswrapper en connectie was stabiel en goed. Nu (na enkele jaren) is de native linux driver verbeterd (heet nu 'b43' denk ik) en gebruik ik deze. Stabiel en constant 54Mbps.
Mjah, dan hoop ik maar dat Thomson gewoon kut is :lol:
Zou het iets uitmaken trouwens als ik dat usb-geval nou gewoon 's vervang door 'n intern wifi-geval, 'n kaart?
In ieder geval is het dus géén gouden regel dat linux+wifi == nogo, da's mooi! Wéér 'n lulverhaal te pareren! :twisted:
sjieke wrote:
ReemZ wrote:Nou nog ff die dongle testen
Ben benieuwd naar het resultaat :bom:
Nou, anders ik wel! :pirat:

sjieke
Technological Hen

Post by sjieke » Mon Jun 01, 2009 8:11

ReemZ wrote:Zou het iets uitmaken trouwens als ik dat usb-geval nou gewoon 's vervang door 'n intern wifi-geval, 'n kaart?
Kan zijn dat het dan beter is. Ik stel anders voor dat je een kijkt op de site http://linuxwireless.org/. Daar staat informatie over de huidige drivers/vendors en de status van de driver. Voor je dus een nieuwe koopt, daar misschien eens checken hoe stabiel die is.

ReemZ
Old Dear Hen

Post by ReemZ » Mon Jun 01, 2009 16:51

sjieke wrote:
ReemZ wrote:Zou het iets uitmaken trouwens als ik dat usb-geval nou gewoon 's vervang door 'n intern wifi-geval, 'n kaart?
Kan zijn dat het dan beter is. Ik stel anders voor dat je een kijkt op de site http://linuxwireless.org/. Daar staat informatie over de huidige drivers/vendors en de status van de driver. Voor je dus een nieuwe koopt, daar misschien eens checken hoe stabiel die is.
Handig! Gelijk gebookmarked, ga ik 's op m'n gemakkie bekijken. Thanx gozert! :D

Post Reply