Ben 11 dagen van internet verstoken geweest, foutje van ziggo, te vroeg afgesloten
Maar goed, nou zitten we vrolijk bij de nieuwe providert, adsl-modempje werkt perfect, alleen ik wil van die kabel af die nu nog voor de deur langsloopt. Met andere woorden: wifi!
Na enig gepruts met oa lsusb ben ik er in ieder geval achter dat ik het met entropy niet hoef te proberen, de driver die ik zou moeten hebben zit in portage: rtl8187. 'emerge -p' leerde me in ieder geval dat er verder geen dependencies zijn, dus in dit geval zou "mengen" van entropy en portage niet zo'n probleem moeten zijn, alleen ben ik daar niet bepaald een expert in en ik ben nogal goed in me vergissen
- Code: Select all
Sm0kerZ-ParadiZe ~ # lsusb | grep -i realtek
Bus 001 Device 017: ID 0bda:8189 Realtek Semiconductor Corp. RTL8187B Wireless 802.11g 54Mbps Network Adapter
Sm0kerZ-ParadiZe ~ # equo search 8187
>> @@ Searching...
>> #1 Sabayon Linux Official Repository
Sm0kerZ-ParadiZe ~ # emerge -s 8187
Searching...
[ Results for search key : 8187 ]
[ Applications found : 1 ]
* net-wireless/rtl8187
Latest version available: 1.10
Latest version installed: [ Not Installed ]
Size of files: 775 kB
Homepage: http://www.realtek.com.tw
Description: Driver for the RTL8187 wireless chipset
License: GPL-2
Sm0kerZ-ParadiZe ~ # emerge -pv net-wireless/rtl8187
These are the packages that would be merged, in order:
Calculating dependencies... done!
[ebuild N ] net-wireless/rtl8187-1.10 776 kB
Total: 1 package (1 new), Size of downloads: 776 kB
Ik heb ook nog 'n lekker verouderd topic gevonden in het internationale forum: viewtopic.php?f=52&t=13077
maar het punt is wel: het betreft een usb-gevalletje, geen kaart, 't is geen Toshiba Sattelite laptop maar 'n zelf in elkaar geprutste toren, en het topic gaat over SL3.5 loop 2, terwijl ik inmiddels op nummertje vier werk. In hoeverre ik dit topic dus nog kan toepassen, durf ik niet te zeggen.
Met andere woorden: moet ik evengoed ndiswrapper (her)installeren (kernelversie .27 geïnstalleerd, .28 en .29 niet, 'equo install ndiswrapper --pretend': geen dependencies) of heb ik 'm niet nodig?
Verder: ik kreeg het advies om NetworkManager te vervangen door wicd (heb ik dus keurig gedaan) maar om nou te zeggen dat ik weet hoe 't ding werkt...nou nee...
Maar goed, daarvoor duik ik wicd.net wel 'n keer op, kijken of ik dat toch nog kan ontcijferen
Mijn gok zou dus zijn: 'emerge rtl8187', gevolgd door 'equo install ndiswrapper' en dan 's in wicd duiken. Goed gegokt?