Installatie Sabayon 3.4a

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Installatie Sabayon 3.4a

Postby pietk » Fri Aug 03, 2007 16:10

Hallo forumleden

Misschien kan iemand mij helpen.Ik vind Sabayon een hele mooie distro,maar ik heb een probleem.
Ik krijg hem niet op mijn harde schijf.
Ik heb een P4 2.6 ghz met 1gb werkgeheugen.
3 harde schijven waarvan er 1 helemaal door linux gebruikt mag worden I heb versie 3.4 al 3 keer gedownload, op verschillende merken schijfjs gebrand met lage snelheden, andere schijven eraan gehangen,
Zelfs op een ander systeem geprobeerd en ik krijg hem niet geinstalleerd.
Alles gaat normaal totdat ik het scherm met gebruikersnaam ed voorbij ben en hij daadwerkelijk moet gaan installeren, hij wacht dan een paar seconden en er komt een schermpje met UITZONDERING waar diverse fouten op staan. bug is niet te saven naar floppy en het is steeds dezelfde fout.
Weet iemand een oplossing misschien. Alvast bedankt

groeten Piet

PS Diverse andere distroos worden moeiteloos geinstalleerd
pietk
Baby Hen

Postby mars » Fri Aug 03, 2007 18:38

Hoi, hoe tracht je te installeren, laad je eerst het gehele livesysteem of start je een van de opties "start gui installation" of "start text installation"?

In het eerste geval; heb je de optie "update installer" gebruikt?

Hartelijke groeten van mars
mars
Growing Hen

Postby pietk » Sat Aug 04, 2007 9:19

Hallo Mars

Bedankt voor je reactie
Iheb in alle gevallen de volledige live dvd geladen en gebruik gemaakt van de update installer.
In eerste instantie dacht ik dat er met downloaden of branden misschien iets verkeerd gegaan was, vandaar 3 keer 3.4 downloaden en daarna het branden op diverse snelheden.
Dat was het dus niet want steeds op het zelfde moment op verschillende schijven en zelfs een ander systeem verschijnt de uitzondering met bugs. Het is heel erg vreemd, mmar het is niet anders.
Geniet van het mooie weer

groeten Piet
pietk
Baby Hen

Postby mars » Sat Aug 04, 2007 9:46

Hoi Piet

heel bijzonder dat je deze foutmelding krijgt, gebruik je trouwens in beide gevallen systemen met een intelchipset? Zelf heb ik een laptop-probleempje met een intelchipset. Vandaar dat ik het vraag.

Idd genieten van het mooie weer, en ALS het nu ineens mocht gaan regenen zou je nog altijd de Business-Edition kunnen gaan proberen. Of had je dat al gedaan?

Mocht je in het noorden des lands verkeren kan ik em zelfs wel even voor je bakken.
Had je overigens al eens gebruik gemaakt van andere gentoo-smaakjes?
Grtz mars

ps; lijkt me wel heel handy als je de bug zou kunnen reproduceren, dat je dan evt de output van de uitzondering toch tracht op te schrijven of op andere wijze vast te leggen om deze vervolgens naar lxnay te sturen. De ontwikkelaars zijn over het algemeen heel blij met bugreports.
mars
Growing Hen

Postby pietk » Sat Aug 04, 2007 14:40

Hoi Mars

Ik woon in het westen des lands, Den Haag namelijk, dus ik ga zelf even die Business versie downloaden om te kijken wat er dan gebeurt.Het is allemaal erg vreemd maar ik hou je op de hoogte

groeten Piet
pietk
Baby Hen

Postby pietk » Sat Aug 04, 2007 18:29

Hallo Mars

Ook met Business versie krijg ik dezelfde bug op hetzelfde moment, als hij dus moet gaan installeren.
zie hieronder

raceback (most recent call last):

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/gui.py", line 956, in handleRenderCallback

self.currentWindow.renderCallback()

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/iw/progress_gui.py", line 250, in renderCallback

self.intf.icw.nextClicked()

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/gui.py", line 873, in nextClicked

self.dispatch.gotoNext()

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/dispatch.py", line 141, in gotoNext

self.moveStep()

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/dispatch.py", line 209, in moveStep

rc = apply(func, self.bindArgs(args))

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/packages.py", line 106, in turnOnFilesystems

thefsset.createLogicalVolumes(instPath)

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/fsset.py", line 1493, in createLogicalVolumes

entry.device.setupDevice(chroot)

File "/opt/anaconda/usr/lib/anaconda/fsset.py", line 2111, in setupDevice

raise SystemError, "pvcreate failed for %s" % (volume,)

SystemError: pvcreate failed for <fsset.PartitionDevice instance at 0x86a6f4c>

Ik weet alleen niet hoe ik de bug naar de juiste persoon moet sturen. Misschien kan jij daarbij helpen

groeten Piet
pietk
Baby Hen

Postby mars » Mon Aug 06, 2007 7:12

hoi piet, ik denk gewoon even kijken op bugs.sabayonlinux.org
1 of daar de bug al gerapporteerd is, en als dat niet het geval is;
2 een accountje aanmaken en;
3 de bug rapporteren

toen ik het forum afstruinde kwam ik trouwens wel vaak de term "anaconda bug" tegen.
misschien is het iets om daar ook even op te zoeken?

grtz mars
mars
Growing Hen

Postby joost » Mon Aug 06, 2007 8:40

Kan je opstarten met de live DVD?

Als dat het geval is, open Gparted en verwijder ALLE partities van de betreffende disc.
Vervolgens klik op update-installer, daarna installeren.

//

Het is wenselijk om de md5sum van je iso na te controleren. Want het maakt niet uit hoe vaak / snel je brandt, als de iso niet goed is zal het nooit lukken.
Last edited by joost on Tue Aug 07, 2007 8:34, edited 1 time in total.
joost
Sagely Hen

Postby pietk » Mon Aug 06, 2007 9:50

Mars en Joost

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga de suggesties vanmiddag gelijk uitproberen,want ik wil toch wel graag Sabayon op mijn systeem hebben.
Een vraagje nog, sorry als dat een beetje dom lijkt, maar hoe check ik de integriteit van de Md5sum van de gebrande dvd.
In ieder geval beiden bedankt voor de hulp en ik blijf jullie op de hoogte houden

groeten Piet
pietk
Baby Hen

Postby joost » Mon Aug 06, 2007 10:11

Je checked het iso bestand.

Wanneer je met K3B een iso brandt, zal je zien dat er een md5 hash gemaakt wordt van de iso, voordat je gaat branden. Deze regel dien je te vergelijken met de md5 hash die je kan vinden in de release notes.

Hoe dat in windows zit weet ik niet precies. Er is vast een md5sum voor windows of iets dergelijks.
Last edited by joost on Tue Aug 07, 2007 8:35, edited 1 time in total.
joost
Sagely Hen

Next

Return to Dutch