*Solved* Noob vraagje: Uiterlijk van Sabayon

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

*Solved* Noob vraagje: Uiterlijk van Sabayon

Postby NightWish_NL » Mon Feb 05, 2007 13:13

Toen ik de live-cd opstartte van de Sabayon 3.26 bemerkte ik in een supermooi menu zowel onderin als rechtsboven.

Helaas, na het installeren van Sabayon (Gnome variant, al weet ik niet of het er iets mee te maken heeft), is het weer een visueel minder aantrekkelijk geheel geworden. Ook de menubalk rechtsbovenin was weg.

Nu ben ik een absolute leek op het gebied van Linux (vorige week begonnen) en heb al aardig wat bijgeleerd, maar dit nog niet gevonden

Iemand enig idee hoe ik dit terug krijg?!

Alvast bedankt!
Last edited by NightWish_NL on Tue Feb 06, 2007 12:10, edited 1 time in total.
NightWish_NL
Baby Hen

Postby AmpLiF1eR » Mon Feb 05, 2007 13:24

Gnome is een grafische omgeving die 'lichtgewicht' is en dus veel kaler (liefhebbers van Gnome zullen eerder zeggen 'schoner', maar ik vind Gnome ook niks)
Wat jij zag toen je de DVD draaide was de KDE interface.

In het scherm waar je inlogt moet je linksonder klikken op 'sessies' en daar kiezen voor 'KDE' en dan gewoon inloggen, denk dat je dan ziet wat je wil hebben :)

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby NightWish_NL » Mon Feb 05, 2007 13:53

Oke, goed werk. Ik ga dit checken!
NightWish_NL
Baby Hen

Postby NightWish_NL » Tue Feb 06, 2007 12:11

Goed werk, AmpLiF1eR. Het klopte helemaal wat je zei.
Jammer dat dit niet beter in de install staat aangegeven.
NightWish_NL
Baby Hen

Postby Jogai » Wed Jul 18, 2007 22:51

Deze fout heb ik ook gehad. Per ongeluk alleen fluxbox oid geinstalleerd. Maar ik kan in KDE ook veel beter mijn weg vinden.
Na een nieuwe install is dat helemaal gelukt, maar nu is mijn startknop het kde logo. Hoe krijg ik die sabayonpoot (met een animatie als je erop staat) weer terug?
Jogai
Young Hen

Postby AmpLiF1eR » Sun Jul 29, 2007 17:03

Jogai wrote:Deze fout heb ik ook gehad. Per ongeluk alleen fluxbox oid geinstalleerd. Maar ik kan in KDE ook veel beter mijn weg vinden.
Na een nieuwe install is dat helemaal gelukt, maar nu is mijn startknop het kde logo. Hoe krijg ik die sabayonpoot (met een animatie als je erop staat) weer terug?

Heb je de DVD geinstalleerd of een mini ?

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby Jogai » Mon Jul 30, 2007 20:17

Ik heb een mini gedaan. Bij de normale kreeg ik te veel dingen erbij waar ik nix aan had.
Jogai
Young Hen

Postby AmpLiF1eR » Wed Aug 01, 2007 19:39

Jogai wrote:Ik heb een mini gedaan. Bij de normale kreeg ik te veel dingen erbij waar ik nix aan had.

Dan heb je dus waarschijnlijk ook het standaard KDE menu ipv het Suse stijl menu.
Je moet dan even 'kicker' binnenhalen (emerge kicker) en dan na afloop de kickermenuknop toevoegen aan je paneel.

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Return to Dutch