GRUB doet het niet meer vanwege verdwijnen kernel

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

GRUB doet het niet meer vanwege verdwijnen kernel

Postby stevenvk » Mon Jun 18, 2007 15:07

Allereerst wat een top distributie, ten tweede ik ben helemaal nieuw met linux, vergeef me voor de stomme fouten en uitspraken die ik misschien zal maken :D

Ik zit met het volgende probleem. Na lang twijfelen heb ik op een extra partitie (speciaal hiervoor gemaakt) Sabayon geinstalleerd via de live dvd. Met GRUB als bootmanager.

nu wilde ik in windows xp een nieuwe partitie gaan maken, perongeluk werd de voliedige linux partitie geformatteerd en toen ik opnieuw opstarte was de bootmanager ook weg. Ik kan nu niets meer met GRUB omdat hij/zij de kernel niet meer kan laden. Ik dacht dat dit niet zo'n ongelofelijke ramp zou zijn, gewoon sabayon via de live dvd weer opnieuwe installeren. Dit lukt alleen niet meer want ik krijg iedere keer '' KDE daemon crashed, signal 6 SIGARBRT '' Niet echt lachen maar ik geef het nog niet op.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

alvast hartelijk dank
stevenvk
Baby Hen

Postby AmpLiF1eR » Thu Jun 21, 2007 19:23

Ik weet helaas niet de oplossing voor dit probleem, ik zou je willen aanraden deze vraag te stellen op het engelstalige gedeelte (nederlandse gedeelte is niet erg actief bezocht nog) en/of het irc kanaal #sabayon op de Freenode server even te bezoeken om daar te kijken of iemand je wil helpen.

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Return to Dutch