De Wauw Factor

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

De Wauw Factor

Postby Lafie » Mon Apr 16, 2007 18:38

Ik heb afgelopen weekend weer eens een Sabayon live-cd geprobeerd. Ik had Sabayon al eens eerder geinstalleerd en heb deze keer een uitgebreid blik geworpen op de live-cd en de nieuwste versie.

Ik ben eigenlijk alleen maar onder de indruk van Sabayon. Dit typ ik vanaf Sabayon 3.26 Mini x86-64 draaiende in Live-cd met fglrx+XGL+Beryl. Dit is werkelijk de enige distributie die deze configuratie weet te draaien. En Sabayon draait het zelfs in Live-cd met goede performance en meteen out-of-the-box.

Ik heb me ontzettend vermaakt met Beryl en de verschillende effecten. Vooral het random colors Burn effect vindt ik prachtig. Ook heb ik eens gekeken naar hoe ver ik kon gaan met mijn reeds drie jaar oude computer. Pas bij twee video's in Codeine in fullscreen ging er eentje een beetje schokken. En dat terwijl ik de kubus transparant had gemaakt en Amarok een vrolijk muziekje draaide.

Hier twee screenshots van mijn configuratie:
Image Image
Dit is een wauw factor vele malen groter dan Windows Vista (die zie ik nog geen Aero laten zien in Live-cd)

Echt alleen maar hulde aan het Sabayon-team, op een piepklein puntje na. Jammer dat er op de mini live-cd x86-64 geen Firefox zat met flash plugin.

Over een maandje of wat krijg ik een nieuwe laptop, dan eens kijken of Sabayon ook alle vereiste die ik aan een laptop stel weet waar te maken. Dan kijk ik naar cpu scaling, battery life, fan control, suspend to ram, wireless lan en meer.

Groetjes en ga zo door team Sabayon,
Lafie :wink:

P.S. Als standaard distributie draai ik nu op mijn desktop PC Kubuntu, minder leuk maar het is nou eenmaal al helemaal naar mijn wens ingesteld.
Lafie
Baby Hen

Postby kennylog » Tue Apr 24, 2007 17:59

blij te horen dat het je bevalt, welkom op het nederlandstalige gedeelte ;)
kennylog
Growing Hen

Return to Dutch