problemen met sabayon

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

problemen met sabayon

Postby jaccoboy » Sun Feb 18, 2007 17:10

Ik heb de mini cd gedownload en gestart op mijn computer ( pentium 4 2.60 ghz, 512mb memory , nvidia geforce 4 mx 4000 , maar het blijf hangen bij booten en doet verder niks meer.
Ik heb hem ook geprobeerd op mijn dell laptop en daar boot ie wel goed maar naderhand zie ik alleen een console prompt en verder niks.
Hoe kan ik een grafische omgeving krijgen?

Tweede probleem
Ik heb ook de dvd edition gedownload, het booten gaat wel goed op mijn pentium 4, maar naderhand zie ik deze foutmelding: modprobe fatal could not open lib/modules/2.6.19-gentoo-r4/video/nvidia.ko. no such file or directory,hij start verder wel op maar toch wat betekent dat ? kan dit kwaad ? kan ik het ook installeren op mijn harddisk ?ik durft dat eigenlijk niet vanwege deze melding.
mvg.
jaccoboy
Baby Hen

Re: problemen met sabayon

Postby AmpLiF1eR » Sun Feb 18, 2007 20:27

jaccoboy wrote:Ik heb de mini cd gedownload en gestart op mijn computer ( pentium 4 2.60 ghz, 512mb memory , nvidia geforce 4 mx 4000 , maar het blijf hangen bij booten en doet verder niks meer.
Ik heb hem ook geprobeerd op mijn dell laptop en daar boot ie wel goed maar naderhand zie ik alleen een console prompt en verder niks.
Hoe kan ik een grafische omgeving krijgen?

Tweede probleem
Ik heb ook de dvd edition gedownload, het booten gaat wel goed op mijn pentium 4, maar naderhand zie ik deze foutmelding: modprobe fatal could not open lib/modules/2.6.19-gentoo-r4/video/nvidia.ko. no such file or directory,hij start verder wel op maar toch wat betekent dat ? kan dit kwaad ? kan ik het ook installeren op mijn harddisk ?ik durft dat eigenlijk niet vanwege deze melding.
mvg.

Het eerste probleem kan ik weinig over zeggen dus dat weet ik helaas niet op te lossen.
Voor wat betreft het tweede probleem, die melding van nvidia.ko is bekend en komt alleen voor in Live mode en is verdwenen na een installatie dus kan verder geen kwaad.

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby kennylog » Tue Mar 20, 2007 9:36

en alweer kan een nieuwe versie redding bieden, ik raad je aan 3.3 eens uit te proberen
kennylog
Growing Hen

Return to Dutch