borbit wrote:redelijke nieuwe laptop, ergens tussen 2 en 3 jaar. (een Vaio vgn-a215m)
Zou redelijk ondersteund moeten zijn, hoewel vaio's nog wel eens een issue willen hebben onder linux. Maar daar werken de kerneldevs ook heel hard aan
borbit wrote:Wat voor dingen werken er nog niet dan?
Hmmm, daar kan ik moeilijk antwoord op geven; wat voor mij werkt onder distributie X op hardwareplatform Y werkt voor mijn maatje niet op hardwareplatform Z met proprietaire software, en vice versa in alle mogelijke combinaties. Maar over het algemeen kunnen we vaststellen dat de sabayon-distributie werkt op de workstations van de devs, dus het ook -zou moeten- doen op jouw machine. Om een voorbeeld te geven, ik probeerde bluefish eens te installeren op verschillende versies van een distributie. In de eerste deed-ie het niet. Nadat ik het had gemeld, deed-ie het in de volgende release wel

.
Toen ik lxnay had gemeld dat mijn /boot niet xfs geformatteerd mocht zijn van de installer heeft-ie het gefixt in de volgende release. Deze mannen zijn heel serieus bezig.
Sabayon is een van de beste distro's die er bestaan op het moment, en ik denk dat versie 3.3 heel goed zal zijn. En bovendien heb je dit supportforum altijd nog