Geen internet ()kabel) connectie

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Geen internet ()kabel) connectie

Postby wim » Sun Jan 07, 2007 13:29

Hi allemaal.

Sabayon is van wat ik gezien en geprobeerd heb het beste linux systeem. Ik heb echter een heel groot probleem, vermoedelijk veroorzaakt door vrijwel geen linux ervaring en kennis om commandows (niet grafisch) in te tikken.

Ik heb sabayon 3.25 zowel live als ondisk geinstalleeerd. De installatie verloopt voortreffelijk. Maar wat ik ook doe (ik ben al 2 dagen bezig) ik krijg geen connectie met het internet. Ik heb een kabel provider (home.nl). Zoals vele kabelproviders moet ik een computernaam ingeven tijdens de setupfase, als een soort toegangscode. Bij de live versie heb ik helemaal geen plek kunnen vinden die mij de mogelijkheid geeft om deze zg. computernaam in te tikken.
Bij de diskversie van de setup kom ik dit wel tegen.

Default staat aangegeven een ip adres. Ik kan aan geven dat ik dit handmatig moet doen. Ik tik dan de computernaam in zoals opgegeven door mijn kabelprovider. ECHTER HET WERKT NIET. Het systeem blijft maar werken volgens het default DHCP opgave. Die moet ik echter utschakelen en HANDMATIG intikken.

VRAAG.
Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik deze zg. COMPUTERNAAM kan inbrengen, zodat mijn vaste lijn ook operationeel wordt onder SABAYON, in een multiboot omgeving

Ik heb wel een foutboodschap gekregen na het inloggen dat LISA niet draaide en ik mijn SUSTEEMMANAGER moest vragen om lisa te starten tijdens de boot fase.. Aangezien ik dat zelf ben en ik geen kennis heb van commando's inkloppen kom ik geen stap verder. Want een systeem zonder internetverbinding is geen systeem.

Blijft het gegeven dat SABAYON volgens mij kan uitgroeien tot het beste linux systeem, zeker voor
hopelijk oud) window gebruikers.
Morgen kan ik de versie 3.26 gaan downloaden. dat ik zeker ga doen. Want ik vermoed dat het GEEN gebruikersfout is.
wim
Baby Hen

Postby JSM » Sun Jan 07, 2007 19:43

Beste Wim.

Misschien dat deze link je verder helpt :

http://www.troublesathome.nl/index.php? ... age=gentoo

Hierin staat hoe je een ipadres onder gentoo kan verkrijgen als je met een @home verbinding werkt.
JSM
Baby Hen

Postby wim » Sun Jan 07, 2007 20:08

JSM wrote:Beste Wim.

Hierin staat hoe je een ipadres onder gentoo kan verkrijgen als je met een @home verbinding werkt.

Bedankt, ik ga het direct proberen
wim
Baby Hen

Postby wim » Wed Jan 10, 2007 13:34

wim wrote:
JSM wrote:Beste Wim.

Bedankt, ik ga het direct proberen

Ik ben nog steeds geen stap verder. Ik heb 3.26 opgehaals en geinstalleerd maar ik blijf met het probleem zitten dat mijn internetverbinding met @home niet lukt.

De eerste aanbeveling om tijdens het installeren een commando kan intikken krijg ik niet voor ek-lkaar. De reden hiervoor is dat ik tijdens de installatie van sabayon 3.26 nergens de mogelijkheid zie om in de beginfase een commando in te geven.

Vraag. Kan iemand mij aangeven het ik in de setupfase dat vermelde comando kan intikken. Ik vermoed door het drukken op F5 maar ook daar vind ik geen ingang om iets in te brengen.

Groeten van WIM
wim
Baby Hen

Return to Dutch