Te groot

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Te groot

Postby LamePenguin » Wed Dec 20, 2006 23:50

Beste allemaal,

Leuk om ook een NL sectie te zien hier :) .

Na het downloaden moest ik nogal wat moeite doen om te branden want de file was 3GB+. K3B kreeg ik helaas niet geinstalleerd op m'n Xandros box(broken package, dependency problem) en Xandros File Manager is in de Open Circulation Edition gecastreerd voor DVD branden :( . Met Nero op Windows kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar in UDF1 mode(voor grote files).

Maar...op m'n oude Packard Bell, Pentium 3, 128 MB RAM bleef de Live versie hangen na een hele trage start. Installeren stuite op een ander probleem: deze PC heeft een harde schijf van 12,5 GB waarvan 6 GB voor Windows. Tijdens de installatie melde Anaconda(na weer een hele trage start) dat Sabayon minimaal 8,5 GB nodig heeft. Exit dus :cry: . Andere Linux distro's(SuSE, Xandros, Linspire)installeerde ik moeiteloos op die partitie.

De DVD ligt dus even in de kast tot ik betere hardware heb.

Prettige feestdagen :P
LamePenguin
Baby Hen

Postby mars » Thu Dec 21, 2006 8:22

Hoi, ja 128 Mb ram is ook een tikkie aan de krappe kant; verklaart de trage start. is t pc100/133 of ddr sdram?

vriendelijke groeten
Mars
mars
Growing Hen

Ouwe bak

Postby LamePenguin » Thu Dec 21, 2006 15:06

Hoi,

ddr sdram en nu ik goed kijk in de spec's 188 MB RAM memory. Windows, SuSE en Xandros draaien er prima op. Sabayon moet wel een erg complete distro zijn als 'ie zo groot is dat 6 GB niet voldoende is om te installeren. Ik check Gentoo, Fedora of Mandriva om te zien of die wel passen.

Fijne dagen! :P
LamePenguin
Baby Hen

Postby kennylog » Thu Dec 21, 2006 23:13

je kan ook de mini-edition proberen, deze is maar 700mb groot en te downloaden via de website

daarna kan je zelf de software die je wil "emergen"
kennylog
Growing Hen

Mini

Postby LamePenguin » Thu Jan 04, 2007 22:02

Beste wensen!

Grappig die term 'mini-edition', kennelijk is dat wat ik gewend ben. Extra software voor m'n Linux distro installeerde ik altijd achteraf('emerge' op z'n Gentoo's?) De distro´s pasten altijd op (meerdere in het geval van SuSE) CD's van 700 MB, waarbij de 1e het basis systeem neerzette. Nu ben ik naïef voor dat DVD image gegaan. 'Serves me right' voor m'n gulzigheid!

Deze ouwe bak gaat eruit binnenkort en ik hoop een mooie snelle nieuwe Toshiba Satellite laptop te kopen met een lel van een een harde schijf waarschijnlijk(tegenwoordig zeggen mensen bij 60 GB al 'maar 60 Gig' terwijl ik me altijd prima redde met 10-20). Ik heb ook een externe USB harddisk van 40 GB maar daarop een Operating System installeren vereist enig gegoochel met Grub en werkt niet lekker omdat deze ouwe bakken USB 1.0 hebben.

Dus "eieren breken" moet nog even wachten, tot die tijd moet ik het doen met de recepten en Xandros.

Tot later in het nieuwe jaar!
LamePenguin
Baby Hen

Re: Mini

Postby kennylog » Fri Jan 05, 2007 0:00

LamePenguin wrote:Beste wensen!

Grappig die term 'mini-edition', kennelijk is dat wat ik gewend ben. Extra software voor m'n Linux distro installeerde ik altijd achteraf('emerge' op z'n Gentoo's?) De distro´s pasten altijd op (meerdere in het geval van SuSE) CD's van 700 MB, waarbij de 1e het basis systeem neerzette. Nu ben ik naïef voor dat DVD image gegaan. 'Serves me right' voor m'n gulzigheid!

Deze ouwe bak gaat eruit binnenkort en ik hoop een mooie snelle nieuwe Toshiba Satellite laptop te kopen met een lel van een een harde schijf waarschijnlijk(tegenwoordig zeggen mensen bij 60 GB al 'maar 60 Gig' terwijl ik me altijd prima redde met 10-20). Ik heb ook een externe USB harddisk van 40 GB maar daarop een Operating System installeren vereist enig gegoochel met Grub en werkt niet lekker omdat deze ouwe bakken USB 1.0 hebben.

Dus "eieren breken" moet nog even wachten, tot die tijd moet ik het doen met de recepten en Xandros.

Tot later in het nieuwe jaar!

Ik begrijp wat je bedoelt met nog even wachten met een dvd image, sabayon was ook de eerste distro die ik op dvd brandde. Toch doet de mini-editie het vrij goed als je even wil proberen
kennylog
Growing Hen

Return to Dutch