Welke Linux distro als server gebruiken

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

Welke Linux distro als server gebruiken

Postby kingskawn » Fri May 11, 2007 21:51

Ik heb onlangs de Sabayon 3.30 getest en direct geadopteerd op m'n IBM T60 2.13Ghz. Staat er nu op samen met WinXP SP2 en MacOSX 10.4.8

Nu wil ik een nieuw project maken met een server. Ik draai nu een server op basis van een P4 630 3Ghz dus vreet enorm veel energie en draait nog is Windows Server STD 2003.
Nu ben ik aan het uitkijken voor een mobiele processor zoals een AMD Turion of Intel Pentium M Dothan die veel minder W verbruiken. Nu ben ik op zoek naar de perfecte linux distributie maar ben niet zo van plan om Sabayon erop te zetten, meer voor m'n werkstation gebruikt.
Ik heb in gedachten; Ubuntu Server, Slackware, SLES 10, Clarkconnect,... :?:

GEBRUIK: FTP, webserver, torrent, irc, hoofdzakelijk download eigenlijk. :twisted:

PS. Ben geen absolute noob maar wens geen linux te compilen als het kan. Liever iets met gnome en geen KDE, fluxbox kan ik leren :roll:
kingskawn
Young Hen

Postby kingskawn » Fri May 11, 2007 21:54

Vergat ook nog Centos te vermelden.

Ik beheer de server hoofdzakelijk via webmin
kingskawn
Young Hen

Postby Montana » Tue Aug 07, 2007 17:52

Op een server draai je meestal/normaliter geen gnome of kde (of een andere window manager) ;)

Te overwegen is ook (tevens gratis te downloaden) bijvoorbeeld Oracle Enterprise Linux. Veel bedrijven draaien daar op, mocht het ooit professioneel gebruikt worden kun je tevens officiele support er op krijgen, en da's wel zo handig.

Debian (of een derivaat zoals Ubuntu) zou ook prima kunnen.
Montana
Baby Hen

Postby emway » Fri Aug 10, 2007 14:31

keuzes keuzes.
Idd veel mogelijkheden, moet gewoon kiezen wat je fijn vindt.
Kan Ubuntu server ceedeetje maar ook heel goed CentOS.
etc etc etc
emway
Baby Hen

Return to Dutch