ik ben overgelopen :)

Algemene gesprekken over Sabayon Linux

Moderator: Moderators

ik ben overgelopen :)

Postby AmpLiF1eR » Tue Jan 23, 2007 14:12

ik was zeer blij met sabayon, maar toch steeds issues.
Nou liep ik op tegen pclinuxos 2007, beryl + compiz zit er trouwens in out of the box (zelfs baghira)...

WOW.... die snelheid is onovertroffen (mandriva based).
Dit is toch meer wat ik zocht, ook zo'n compleet geval waar alles meteen werkt, maar dan veel sneller, ook qua boot en afsluiten, maar vooral qua graphics vanaf het grafische bootmenu aan toe totaan de eigen iconenset.

Toch was sab een leuke ervaring.
Ik blijf wel op het forum rondzwerven :)

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby joost » Tue Jan 23, 2007 14:53

Klinkt goed...

"telecharger!"

:D
joost
Sagely Hen

Postby WernerL » Wed Jan 24, 2007 13:56

Hier loopt sabayon ook niet helemaal lekker soepel/snel... :(
Maarja, ik blijf denk nog tot de volgende release plakken aan deze distro :-) Op hoop dat het dan wat verbeterd is. Ik vind portage zo geweldig... en geen zin gentoo helemaal zelf te installeren :D Mij teveel werk.
WernerL
Young Hen

Postby AmpLiF1eR » Thu Jan 25, 2007 9:40

versie 3.20 liep voor mij het beste, maar Sab was veel sneller dan bijv. Ubuntu, maar al die nieuwe distro's die nu uit de grond komen zijn zo ontzettend snel, en firefox laadt net zo snel als IE op windows, volgens mij word ie voorgeladen bij de start ofzo...

ik had eerst PClinuxOS effe geprobeerd en die vind ik zeer goed maar is nog een test release (nog wat bugs, dus dat word nog even wachten tot eind van de maand.
Ik zit nu op Pardus en die is ook zo snel :)

Image

Portage is een voorkeur, of je vind het te gek, of je vind het niks....
Zoals Pardus als voorbeeld, die was vroeger op Gentoo maar ze dropte het portagesysteem, nu zijn ze van Gentoo afgestapt en hebben ze hun eigen software management gebouwd.
Het lijkt enorm op Kuroo, maar dan zonder compilen :)
En een updatesysteem zonder problemen en ook automatische updates (die ook uit te zetten is) !
Het blijft natuurlijk een kwestie wat je voorkeur is...

Image

gr.
Amp
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby AmpLiF1eR » Fri Jan 26, 2007 19:49

ik ben alweer 'terug' gelopen, die pclinuxos 2007 had mij (nog) teveel bugs (waar je pas achter komt als je het gebruikt).
dus weer op Sabayon :)
Image
AmpLiF1eR
Old Dear Hen

Postby WernerL » Sun Jan 28, 2007 16:57

Ik had pclinuxos2007 ook een kans gegeven maar snel terug naar sabayon gegaan :-)
Installatie gaat goed, dan moet je rebooten. cd eruit en vanaf hdd booten naar linux. Wanneer de bootscherm tevoorschijnkomt doet ie NIKS meer... zucht :P
Hij boote gewoon niet. Lekkere distro :D

Nu weer sabayon.
WernerL
Young Hen

Postby ikkefc3 » Sun Mar 04, 2007 21:05

Bij mij weigerde hij KDE te starten, wat tot nu toe bij mij gebeurde met iedere nvidia kaart (ik heb 1 ATi geprobeerd, waar het wel werkte maar niet echt stabiel) dus ik vind het niet zo goed dat ik nog niet eens een desktop voor me kan krijgen op mijn pc, terwijl Sabayon op iedere pc waarop ik het geprobeerd heb, werkte.
ikkefc3
Young Hen

Postby emway » Sun Mar 18, 2007 12:02

PClinuxOS 2007 is nog steeds in Test fase... dus niet klagen over bugjes. :P
emway
Baby Hen

Postby ikkefc3 » Fri Mar 23, 2007 23:15

emway wrote:PClinuxOS 2007 is nog steeds in Test fase... dus niet klagen over bugjes. :P

Totaal geen Nvidia support noem jij dus een bugje?
ikkefc3
Young Hen

Postby grimweb » Sat Mar 24, 2007 10:48

ik heb idd ook partdus geprobeerd, de LiveCD geeft een vlekkeloos systeem aan, zeker interresantom te proberen. Als je dan de install CD download, brand en installeerd, krijg je een fout bij de boot (iets met error 15, file not found).. noem ik niet echt een kleine bug... dat merk je dus bij de eerste test al... Helaas kan ik geen Turks, want misschien stond er wel iets over op de Turkse website... Ik hoop niet dat de Turkse overheid al overgestapt was...
grimweb
Baby Hen

Next

Return to Dutch